Airships of the Gironde

The announcement was made on Monday 20 July 2020 at a press conference held at the Hôtel de Région in Bordeaux, in the presence of Alain Rousset, President of the Nouvelle-Aquitaine Region and the directors of Flying Wales. It is on the commune of Laruscade that airships will be manufactured.

The production activity on this site of more than 50 hectares will contribute to the dynamism of the industrial fabric of the area and will allow the creation of 200 to 300 qualified jobs.

In addition, the exceptional size of the buildings on the production site will be positively highlighted thanks to a strong architectural bias, both for inclusion in its environment and for the attractiveness and aesthetics that will emerge from it.

Betting on the aesthetics of an industrial facility is a strong will of Flying Whales, a guarantee of rooting in the territory and inclusion of neighbouring populations. It will be an additional asset to enhance the region's heritage.

 

The great return of airships

Today, airships are making a big comeback. Flying Whales: the largest airship in the world will fly in the Gironde in 2024.

Born in 1783, the balloon became an airship in the 19th century. It was between 1920 and 1930 that it experienced its golden age before being abandoned in favour of the airplane.

Today it is once again becoming interesting in many ways, particularly for meeting the ecological and economic challenges facing companies.

Flying Whales, or the LCA60T (Large Capacity Airship) project, is "a unique solution in the world with a loading/unloading capacity of tens of tons in hovering flight, a customised multi-layer envelope, multifunctional materials, a distributed hybrid electric propulsion, a composite structure, optimised load management".

This airship is specialized in the transport of heavy loads up to 60 tons and is proposed as an alternative to the truck for isolated areas, for the transport of wind turbine blades, wood, chalets.

This agreement materializes the emergence of this large, cutting-edge industrial project participating in the ecological transition in France, Europe and around the world.

  

http://flying-whales.com/fr

  

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(free version)

 


To go further....

Histoire des dirigeables - 1783-1939

Voler librement dans les airs est l'un des plus vieux rêves de l'Homme. Depuis la légende d'Icare jusqu'à l'envol du premier ballon à air chaud, l'Homme a fait preuve d'une incroyable imagination. Léonard de Vinci au XVe siècle, Francesco Lana de Terzi au XVIIe siècle, Bartolomeu Lourenço de Gusmão au début du XVIIIe siècle : tous ces savants, ces inventeurs fous, souhaitaient fabriquer un engin volant qui les conduirait dans les cieux. Mais il a fallu attendre la fabuleuse invention des frères Montgolfier pour assister au premier vol d'un être humain en 1783 ! Collectionneur de cartes postales anciennes, Claude Hazemann-Perret, passionné par l'histoire des ballons dirigeables, évoque les premiers pas pour la conquête du ciel, depuis les réalisations des frères Montgolfier jusqu'aux grands zeppelins transatlantiques. À partir de plus de 200 documents anciens, il raconte les succès, mais aussi les échecs de ces hommes audacieux qui s'élançaient dans les airs sans savoir ce qui les y attendait, mais toujours avec l'espoir de revenir en héros. Il explique aussi comment certains zeppelins, simples transporteurs de touristes, sont devenus des tueurs aveugles lors du premier conflit mondial... Une passionnante avancée de nos ancêtres vers la modernité et le progrès.
Zeppelin ou l'incroyable histoire des dirigeables géants

À la Belle Époque, le ballon à air chaud, vedette du ciel depuis la fi n du XVIIIe siècle, est supplanté par un engin libre de ses mouvements. Son principal concepteur, l'ingénieur allemand Ferdinand von Zeppelin (1838-1917), vient de le faire voler avec succès, le 2 juillet 1900, au-dessus du lac de Constance. D'emblée, le " dirigeable " distance l'aéroplane. Maniable, rapide et fi able, il saura conserver son avance technique pendant trois décennies. Cette suprématie germanique, étendue à l'art de la guerre, puis aux vols commerciaux, sera réduite à néant en 32 secondes, le 6 mai 1937. À son arrivée à Lakehurst, dans le New Jersey, le majestueux Hindenburg et ses 155 000 m3 d'hydrogène s'enfl amment après avoir heurté le mât d'arrimage.On dénombre 35 victimes et un grand brûlé : le zeppelin luimême, au règne duquel le régime nazi a décidé de mettre fin... Tombés en disgrâce à l'apogée de leur gloire, les paquebots du ciel, acteurs triomphants d'une ère de défi s, entrent dans la légende. Gérard A. Jaeger retrace en détail leur incroyable histoire, des pionniers de l'aérostat aux derniers vols du Graf Zeppelin II.

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